Magazín Výměna a vrácení

Nejčastěji kladené dotazy


Datum: 23.1.2018

Na co se nás často ptáte?

Vyberte si kategorii, která vás zajímá, a přečtěte si odpovědi na nejčastější dotazy.

Stav & doručení objednávky
Nepřišlo mi potvrzení o přijetí objednávky. Jak zjistím, že je vše v pořádku?
E-mail o potvrzení přijetí objednávky automaticky odesíláme po dokončení každého nákupu. Jestliže vám e-mail přesto nepřišel (zkontrolujte prosím všechny složky e-mailu - především Nevyžádané nebo Spam, Hromadné atd.) nebo nemáte jistotu, jestli objednávka proběhla v pořádku, obraťte se, prosím, na naše zákaznické centrum na info@astratex.cz nebo na telefonním čísle 491 204 304 v pracovních dnech od 8 do 18 hod.
Chci zaplatit bankovním převodem, ale údaje k platbě mi nepřišly. Jak mám postupovat?
Podklady pro platbu převodem najdete v e-mailu potvrzujícím přijetí vaší objednávky. Číslo účtu pro platbu je 2535070100/2600, jako variabilní symbol uveďte číslo objednávky. Pokud nevíte jistě, jaké údaje máte při platbě zadat, kontaktujte, prosím, naše zákaznické centrum na info@astratex.cz nebo na telefonním čísle 491 204 304 v pracovních dnech od 8 do 18 hod.
Platba platební kartou se nezdařila. Co mám udělat?
Ke své platbě se můžete vrátit později. Po dokončení objednávky jsme vám poslali e-mail s potvrzením o přijetí vaší objednávky. Jeho součástí je také odkaz, který vás přesměruje zpět do platební brány a umožní vám platbu provést. Pokud u nás máte vytvořený uživatelský učet a objednávku jste učinil v registrovaném účtu, po přihlášení můžete platbu provést také z přehledu vašich objednávek.
Jak zjistím, kdy přesně mi balíček přijde?
Jakmile zásilku s vaší objednávkou předáme přepravci, zašleme vám informační e-mail s podacím číslem zásilky. Na webových stránkách (nebo přes proklik v tomto e-mailu) vybraného přepravce pak můžete online sledovat, kde se vaše zásilka nachází a kdy vám ji kurýr doručí.
Jak mám postupovat, když je balíček poškozený?
Pokud zásilka při doručení vykazuje známky mechanického poškození, nepřebírejte ji. Případně ji, pokud to bude možné, otevřete za přítomnosti poštovního doručovatele nebo kurýra a zkontrolujte její obsah. Pokud bude cokoliv v nepořádku, balíček ihned reklamujte. Pokud zásilku převezmete a poškození objevíte až později, dopravce už vaši reklamaci nemusí uznat. Každopádně vám doporučujeme kontaktovat naši zákaznickou linku na telefonním čísle 491 204 304 v pracovních dnech od 8 do 18 hod., kde s vámi specialistky celou situaci zhodnotí a doporučí správný postup.
Slevové kódy & dárkové poukazy
Co je to slevový kód a k čemu slouží?
Díky slevovému kódu, který je tvořen několika písmeny a číslicemi, můžete při nákupu v našem e-shopu ušetřit. Slevu uplatníte tak, že slevový kód vložíte do příslušného okénka v prvním kroku nákupního košíku. Když kód uplatníte, cena zboží v košíku se vám sníží o konkrétní procentní slevu nebo pevně danou částku.

V jedné objednávce může být uplatněn maximálně jeden slevový kód.
Kde slevový kód získám?
Slevové kódy zveřejňujeme v rámci reklamních akcí na našem webu a sociálních sítích nebo je zákazníkům posíláme v rámci pravidelné e-mailové a poštovní rozesílky. Proto se vyplatí odebírat náš newsletter. Slevový kód na zboží z naší nabídky můžete získat také jako poděkování za nákup v našich partnerských e-shopech, při nákupních akcích organizovaných lifestylovými časopisy nebo prostřednictvím influencerů, se kterými spolupracujeme.

Slevové kódy mají svá specifika, proto pečlivě čtěte podmínky k jejich uplatnění (typ produktů, min. hodnota objednávky, pouze na nezlevněné atd.)
Co je to dárkový poukaz a k čemu slouží?
Dárkový poukaz funguje jako kredit pro nákup v našem e-shopu. Může mít tištěnou i elektronickou podobu a částka, která je na něm uvedena, se odečte z hodnoty vašeho nákupu. Součástí dárkového poukazu je unikátní kód, který uplatníte v košíku s vaším nákupem. Hodnota poukazu je nedělitelná, a proto je nutné celou částku uplatnit v jedné objednávce. To v praxi znamená, že pokud si vyberete produkty za cenu, která je nižší než hodnota poukazu, zbylé prostředky vám propadnou. A to by byla škoda, proto je vždy lepší poukaz lehce přečerpat.

V jedné objednávce může být uplatněno maximálně 5 dárkových poukazů.
Kde můžu slevový kód a dárkový poukaz uplatnit?
Kolonky pro uplatnění slevového kódu a dárkového poukazu najdete v 1. kroku nákupního košíku. Kód vložte do příslušného políčka a poté stiskněte tlačítko „uplatnit“. V jedné objednávce můžete použít pouze jeden slevový kód a až 5 dárkových poukazů. Slevové kódy i dárkové poukazy mají časově omezenou platnost a po stanoveném datu už nejsou aktivní. Při vrácení nebo reklamaci zboží nedochází k obnovení platnosti slevového kódu ani dárkového poukazu.
Můžu slevový kód nebo dárkový poukaz použít i na zlevněné zboží nebo novinky?
Některé slevové kódy můžete použít na celý náš sortiment. Jiné ale platí pouze na vybrané druhy zboží, nelze je využít například na produkty ve slevě a novinky nebo jsou platné až od určité částky. Konkrétní pravidla a platnost pro daný kód vždy najdete v grafice, do které je zasazen. Dárkový poukaz můžete využít na celý náš sortiment bez omezení, výjimku představuje pouze nákup s platebními metodami Skip Pay nebo Twisto.
Lze zpětně uplatnit slevový kupón v objednávce, kterou jsem už poslal?
Slevový kupón nelze do objednávky dodatečně uplatnit. Pokud nechcete tuto objednávku, prosím kontaktujte nás co nejdříve, abychom objednávku ještě před vyskladněním stornovali. Doporučujeme vytvořit novou objednávku, kde si slevový kupón uplatníte. Popř. kontaktujte naše zákaznické centrum.
Můžu na nákup dárkového poukazu využít slevový kód?
Bohužel, při nákupu dárkového poukazu není možné uplatnit slevový kód.
Výdejní místo & prodejna
Je možné si u vás objednávku vyzvednout osobně a ušetřit za dopravu?
Ano, součástí naší provozovny je také výdejní místo, které najdete na Jugoslávské 15 v Náchodě. Vyzvednutí zásilky je bezplatné a zastavit se pro ni můžete každý všední den od 9:00 do 17:00. Nejprve ale vyčkejte na potvrzení, že už pro vás balíček máme připravený.
Nejsem z Náchoda. Máte výdejní místo v Praze nebo jiném velkém městě?
V Praze ani v jiném městě v tuto chvíli žádné další výdejní místo nemáme.
Má Astratex také kamennou prodejnu?
Klasický kamenný obchod aktuálně nemáme. Naše produkty si ale můžete prohlédnout, vyzkoušet i koupit v naší Astratex Poradně. Jde o prostor v pražských Holešovicích, kde s pomocí zkušených specialistek na spodní prádlo zjistíte, jaká podprsenka vám nejlépe padne. Poradnu najdete na adrese Na Maninách 315/4, Praha 7. Vaši návštěvu však, prosím, předem rezervujte v kalendáři, který najdete ve vaší registraci - profil.
Musím si termín návštěvy Astratex Poradny rezervovat předem?
Pokud chcete mít jistotu, že si naše specialistky udělají čas výhradně na vás, pak je rezervace termínu nezbytná. Jestliže se ale chcete podívat, co je u nás nového, nebo si přijít pro radu, zastavit se můžete kdykoliv. V Astratex Poradně vás rádi přivítáme každý všední den od 10:00 do 18:00
Reklamace
Jak dlouhá je záruka na vaše zboží?
Na veškeré zboží poskytujeme záruku 24 měsíců, která začíná běžet v den převzetí zásilky. Jako prodejce odpovídáme za veškeré vady, které má zboží při převzetí kupujícím nebo které se objeví v průběhu záruční doby. Záruka se nevztahuje na vady způsobené nešetrným či nevhodným zacházením nebo mechanickým poškozením. Proto při praní a čištění prádla respektujte prací symboly uvedené výrobcem na etiketě.
Jak reklamaci uplatním?
Zboží k reklamaci nám můžete bezplatně zaslat prostřednictvím Zásilkovny. Reklamovaný produkt, prosíme, dobře zabalte, aby při přepravě nedošlo k jeho dalšímu znehodnocení. Do zásilky přidejte dodací list nebo kartu s pokyny pro výměnu a vrácení, kterou jste obdrželi v původní zásilce se zbožím, fakturu či jakýkoliv jiný doklad s identifikací vaší objednávky a popis vady. Balíček pak odneste na jakékoliv podací místo Zásilkovny a obsluze nadiktujte kód 998 29 500. O průběhu vaší reklamace vás budeme informovat. A pokud vám vyměněný produkt budeme posílat zpět, poštovné samozřejmě uhradíme my.
Kde zjistím, v jaké fázi se nachází má reklamace?
Vaši reklamaci vyřídíme do 30 dnů od převzetí zásilky a o jejím průběhu vás budeme informovat e-mailem. Pokud chcete znát stav vaší reklamace nebo máte pochybnosti, jestli k nám vaše zásilka dorazila v pořádku, kontaktujte nás, prosím, na telefonním čísle 491 204 304 nebo nám napište e-mail na info@astratex.cz.
Moje zboží má vadu, ale už je vyprané. Můžu ho i tak reklamovat?
Ano, můžete. Reklamace se vztahuje na všechny vady, které objevíte v průběhu 24 měsíční záruční doby. I v takovém případě nám zboží můžete bezplatně zaslat prostřednictvím podacího místa Zásilkovny, jak popisujeme výše.
Můžu si prádlo vyzkoušet před zaplacením?
Ano, můžete. Pomůže vám s tím služba platby prostřednictvím Skip Pay nebo Twisto. Jde o platební metody, díky kterým zaplatíte jen za produkty, které vám perfektně sednou. Je to jednoduché: prádlo si objednáte, využijete zaplacení prostřednictvím Skip Pay nebo Twisto, doma si zboží v klidu vyzkoušíte a nepadnoucí produkty nám zdarma vrátíte. My zajistíme informování společností Skip Pay nebo Twisto a vy následně zaplatíte pouze za zboží, které si ponecháte. Samotnou platbu pak nebudete řešit s námi, ale přímo se společností, kterou jste si pro svoji objednávku vybrali - Skip Pay nebo Twisto.
Jak Skip Pay nebo Twisto funguje?
Vyberte si produkty, které se vám líbí, a v košíku mezi platebními metodami zvolte buď Skip Pay nebo Twisto. Všechny potřebné informace a instrukce, jak dále postupovat, obdržíte v e-mailové zprávě. Vybrané zboží pak můžete zaplatit kdykoliv do 30 dnů od odeslání e-shopem, a to kartou online nebo bankovním převodem. A za využití služby nezaplatíte ani korunu.
Jak v rámci Skip Pay nebo Twisto vrátím zboží, které mi nesedí?
Stejně jako v případě výměny zboží vám doporučujeme využít naši online službu Výměna a vrácení zboží, která je rychlá a pohodlná. Zboží, které vracíte, dobře zabalte. Do zásilky přidejte dodací list nebo kartu s pokyny pro výměnu a vrácení, kterou jste obdrželi v zásilce se zbožím, fakturu či jakýkoliv jiný doklad s identifikací vaší objednávky. Zboží můžete zaslat zpět bezplatně prostřednictvím Zásilkovny na základě kódu 998 295 00. Zásilkovna balíček doručí k nám a my dáme společnosti Skip Pay nebo Twisto vědět, které produkty jste vrátili. Pak už jen zaplatíte za zboží, které si necháváte.
A co když chci zboží vyměnit za jiné?
S platební metodou Skip Pay nebo Twisto můžete službu Výměna a vrácení zboží využít, ale pouze s požadavkem na vrácení peněz. Pokud si vyberete jiné zboží, rádi vám ho zašleme v nové objednávce. 
Termín pro zaplacení zboží se blíží, ale vrácení ještě není vyřízeno. Co mám dělat?
V takovém případě kontaktujte společnost Skip Pay nebo Twisto a požádejte o prodloužení splatnosti. K dispozici je vám zákaznická podpora Skip Pay 226 288 700 ve všedních dnech od 9.00 do 17:00 případně e-mailem na info@skippay.cz nebo Twisto každý všední den od 9:00 do 20:00, telefonní číslo 222 70 33 33, e-mail dotaz@twisto.cz.
Kredity
Co jsou kredity?
Kredity jsou virtuální platidlo, které můžete použít na nákup zboží na Astratex.cz, pokud jste přihlášeni. 1 kredit = 1 Kč, 10 kreditů = 10 Kč atd.
Jak funguje připsání kreditů cashback?
Kredity cashback se automaticky připisují po 30 dnech od nákupu (což je námi garantovaná doba na vrácení zboží). Můžete si je ale připsat dříve i sami, a to po 14 dnech od převzetí objednávky. V sekci profilu Kredity – část Na cestě zvolte objednávku, kterou již nechcete vracet či vyměňovat, a v detailu objednávky vyberte tlačítko Chci kredity cashback. Předtím si však své zboží důkladně vyzkoušejte, dřívějším připsáním kreditů cashback totiž přicházíte o možnost vrácení či výměny zboží.
Kdy není možné kredity využít?
Kredity cashback je možné využít na veškeré zboží. Nelze s nimi ale zaplatit např. dopravu, extra služby a dárkové poukazy (vouchery). Finanční kredity z vráceného zboží lze využít k čemukoli.
Jak kredity získám?
Existují dvě možnosti, jak kredity získat. První možností je tzv. cashback. To znamená, že kredity dostáváte za své nákupy (8 % z hodnoty zboží). Důležité je, abyste byli při placení přihlášeni ve svém Zákaznickém účtu na Astratex.cz.
Druhou možností je převod hodnoty vráceného zboží na finanční kredity. Když vracíte zboží přes exchange.astratex.cz, můžete si vybrat, zda chcete vrátit částku právě ve finančních kreditech či převést zpět na bankovní účet. Částka na finanční kredity je na váš Zákaznický účet připsané následující den poté, co obdržíme vámi zaslané zboží. Bankovní převod trvá zpravidla 2-3 pracovní dny.
Kredity jsem nevyužil, přesto mi od posledního přihlášení ubyly. Proč?
Zřejmě některým vašim kreditům skončila platnost a propadly. Standardní platnost kreditů cashback je 180 dní, finančních kreditů z vráceného zboží pak jeden rok.
Mohu si nechat vyplatit kredity na bankovní účet v penězích?
Kredity cashback, získané z hodnoty ceny nakoupeného zboží, nelze převést na účet, jsou určeny pouze na nákup zboží.
Finanční kredity získané z vráceného zboží lze převést na účet. Tuto možnost naleznete v sekci profilu Kredity – Detailní přehled.
Výměna zboží
Je možné zakoupené zboží vyměnit?
Ano, samozřejmě. Pokud vám některý z produktů nesedl podle vašich představ a chcete jej vyměnit, máte na výměnu 30 dnů od převzetí balíčku. Pro jednoduchou a rychlou výměnu doporučujeme využít online službu Výměna a vrácení zboží na našich stránkách. Zboží, které vracíte, dobře zabalte a spolu s dodacím listem nebo kartou s pokyny pro výměnu a vrácení, kterou jste obdrželi v zásilce se zbožím (případně jinou identifikací objednávky např. faktura, opis objednávky atd.), jej můžete zaslat zpět bezplatně prostřednictvím Zásilkovny na základě kódu 998 295 00.
Jaké jsou benefity online služby Výměna a vrácení zboží?
Jde o pohodlný a rychlý způsob, jak vyměnit nevyhovující zboží. Předností služby je okamžitá rezervace nově vybraného zboží, doprava zdarma oběma směry, pokud využijete podací místa Zásilkovny , a také to, že hodnotu vyměňovaného zboží lze ihned využít na výběr nových produktů.
Jak Výměna a vrácení zboží přes Zásilkovnu probíhá?
Návod, jak krok po kroku postupovat, najdete na stránce Výměna a vrácení zboží.
  • Vyhledejte objednávku pomocí e-mailové adresy nebo se přihlaste do uživatelského účtu.
  • V přehledu zboží z objednávky označte, které produkty chcete vyměnit nebo vrátit, a v případě výměny si vyberte zboží nové.
  • Při výběru dopravy zvolte možnost vrácení zboží přes Zásilkovnu.
  • K vracenému zboží připojte dodací list nebo kartu s pokyny pro výměnu a vrácení, kterou jste obdrželi v zásilce se zbožím (případně jinou identifikaci objednávky např. faktura, opis objednávky atd.) a dobře vše zabalte. Adresu uvádět nemusíte. Balíček poté zaneste na libovolné podací místo Zásilkovny a obsluze sdělte kód 998 295 00.
  • Dobře si uschovejte potvrzení o předání balíčku.
  • Dopravu za vás zaplatíme my.
Můžu vám zásilku v rámci Výměny a vrácení poslat poštou?
Bohužel, tuto možnost již nenabízíme, vracet zdarma můžete aktuálně pouze prostřednictvím jakékoliv pobočky Zásilkovny.
Jak dlouho bude výměna trvat?
Děláme vše pro to, aby výměna proběhla co nejrychleji. Váš požadavek na výměnu vyřídíme do 5 pracovních dnů po přijetí vaší zásilky v našem skladu v Náchodě (Astratex a.s., Jugoslávská 15, 547 01 Náchod). O průběhu výměny vás budeme informovat e-mailem.
Zboží bylo v době objednávky v akci, nyní je jeho cena odlišná. Budu muset doplatit rozdíl?
Při výměně za totožný produkt v jiné velikosti vám ponecháme cenu z původní objednávky. Při výměně za jiné zboží zaplatíte aktuální cenu z našich webových stránek.
Můžu při využití služby Výměna a vrácení zboží uplatnit slevový kód?
Bohužel, slevový kód při Výměně a vrácení zboží využít nelze. Pokud chcete slevu získat, můžete zboží pouze vrátit a vytvořit si novou objednávku, na kterou kód uplatníte.
Je možné využít Výměnu a vrácení zboží opakovaně?
Ano, službu Výměna a vrácení zboží můžete na jednu objednávku využít opakovaně. Poštovné v takovém případě neplatíte.
Vrácení zboží
Je možné zakoupené zboží vrátit?
Ano, samozřejmě, v našem obchodě máte 30denní lhůtu pro vrácení zboží bez udání důvodu. Stejně jako v případě výměny zboží vám doporučujeme využít naši online službu Výměna a vrácení zboží, která je rychlá a pohodlná. Konkrétní objednávku vyhledejte pomocí e-mailu nebo si ji zobrazte po přihlášení do uživatelského účtu. Poté v ní označte zboží, které chcete vrátit a uveďte způsob vrácení peněz. Zboží, které vracíte, dobře zabalte spolu s dodacím listem nebo kartou s pokyny pro výměnu a vrácení, kterou jste obdrželi v zásilce se zbožím (případně jinou identifikací objednávky např. faktura, opis objednávky atd.). V online formuláři si můžete vybrat, jestli k nám chcete zásilku odeslat zdarma přes podací místo Zásilkovny s kódem 998 295 00, nebo jiným způsobem na vlastní náklady.
Můžu vrátit jen část zakoupeného zboží?
Ano, to není problém. Službu Výměna a vrácení zboží a postup popsaný v předchozí odpovědi můžete využít jak na celou objednávku, tak i na její jednotlivé položky. Stačí jen označit, které produkty vracíte.
Můžu zboží vrátit bez placení poštovného?
Ano, je to možné. Když využijete online službu Výměna a vrácení zboží, produkty nám můžete zdarma zaslat ze všech podacích míst Zásilkovny.
Chci vrátit zboží, ale nemůžu najít dodací list. Co mám udělat?
Dodací list postupně nahrazujeme speciální kartou s pokyny pro výměnu a vrácení, kterou najdete v obálce přímo v zásilce. Tuto stačí vložit do balíčku s vráceným zbožím a my si už identifikujeme, k jaké objednávce se balíček vztahuje. Zároveň vám do e-mailu po převzetí zásilky zasíláme i fakturu jako potvrzení zaslaného zboží.
Do balíčku vložte jakoukoliv identifikaci vaší objednávky - dodací list nebo kartu s pokyny pro výměnu a vrácení, kterou jste obdrželi v zásilce se zbožím (případně jinou identifikaci objednávky např. faktura, opis objednávky atd.). Číslo objednávky je součástí e-mailu, který jsme vám poslali po dokončení objednávky. Na základě tohoto čísla obsah vaší zásilky identifikujeme. Dále už vrácení probíhá standardním způsobem.
Pokud zboží vrátím, kdy dostanu zpět své peníze?
Peníze vám pošleme na účet do 10 pracovních dnů od doručení vraceného zboží na naši adresu.
Peníze vám můžeme vrátit také formou finančních kreditů - viz. sekce Kredity.


Nenašli jste odpověď, kterou jste hledali?
Obraťte se na naše zákaznické centrum na info@astratex.cz nebo na telefonním čísle 491 204 304.

Rádi vám pomůžeme každý všední den od 8:00 do 18:00.